"Nie zawsze wędzone trzyma dłużej. Nie pal! Nie truj" Drukuj
Wpisany przez Redaktor_M   
poniedziałek, 23 listopada 2015 20:53

To hasło kampanii społecznej realizowanej przez Państwową Inspekcję Sanitarną z okazji obchodzonego 19 listopada, Światowego Dnia Rzucania Palenia. Jej symbolem są płuca "uwędzone" dymem tytoniowym, które nie nadają się już do zdrowego i długiego życia.

Kampanię będzie można obserwować w dniach 16-30 listopada br. w wybranych miastach w Polsce, na nośnikach citylight, na ekranach LCD w komunikacji miejskiej, w formie ulotek informacyjnych oraz w Internecie.

 

 

Kampania ma nie tylko zachęcić społeczeństwo do nierozpoczynania palenia lub do zerwania z nałogiem, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na problem palaczy, którzy nie szanują obowiązku nieszkodzenia innym, paląc zarówno przy dorosłych, jak i przy dzieciach oraz na biernych palaczy dymu tytoniowego, którzy przyzwalają na palenie w ich obecności.

 

Spot towarzyszący kampanii pokazuje drogę człowieka, który jako dziecko jest narażony na bierne palenie, a ze względu na ciągły kontakt z papierosami w rezultacie sam staje się palaczem.  Historia kończy się w momencie, w którym płuca dorosłego człowieka stają się „niezdatne do życia” w wyniku wieloletniego działania substancji toksycznych pochodzących z papierosów.

 

Poprawiony: poniedziałek, 23 listopada 2015 22:06