Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych

Start Wydarzenia szkolne Wycieczka do Berlina
Wycieczka do Berlina PDF Drukuj Email
piątek, 16 grudnia 2016 09:56

Jak co roku Pani Profesor Katarzyna Hawryluk - nauczycielka języka niemieckiego - zorganizowała dla uczniów naszej szkoły dwudniową wycieczkę do Berlina. To już taka mała tradycja - szkolny wyjazd na jarmarki bożonarodzeniowe.

W tym roku wycieczkę rozpoczęliśmy 8 grudnia wczesnym rankiem wyjazdem w kierunku stolicy zachodnich sąsiadów. Nad naszym bezpieczeństwem czuwali także Pani Profesor Aneta Frączyk oraz Pan Profesor Dariusz Pyziak. Po dotarciu na miejsce rozpoczęliśmy dokładne zwiedzanie miasta. Po najciekawszych zakątkach mieliśmy przyjemność wędrować wraz z panią przewodnik, która dokładnie opowiedziała nam historię każdego miejsca. Poznaliśmy wiele dotąd nieznanych ciekawostek. Zobaczyliśmy bardziej i mniej znane zabytki Berlina, m.in. Reichstag - parlament niemiecki, Bramę Brandenburską oraz Katedrę Berlińską. Lecz to był tylko początek naszej przygody. Ciekawym obiektem tej wycieczki dla naszych uczniów okazał się Pomnik Ofiar Holocaustu. Chętnie urządziliśmy tam sobie przechadzkę. Mieliśmy także chęć odwiedzić Panią Kanclerz w jej prywatnym mieszkaniu, lecz zabrakło nam czasu. Późnym popołudniem wyczerpani udaliśmy się do hotelu. Po kolacji znów wybraliśmy się do centrum stolicy, aby w pełni doświadczyć klimatu zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia na lokalnym jarmarku. Czas ten uprzyjemniliśmy sobie także przejażdżką berlińskim metrem. Drugiego dnia, tuż po śniadaniu, wyjechaliśmy z hotelu, aby zwiedzić jeszcze dwa interesujące obiekty: Stadion Olimpijski, a następnie Pałac Charlottenburg. W końcu nadszedł wyczekiwany przez wielu uczniów czas zakupów. Po godzinie 15 wyruszyliśmy w drogę powrotną.

To była naprawdę niesamowita wycieczka, pełna fantastycznych emocji i wrażeń. Jeszcze długo będziemy wracali myślami do tego krótkiego, ale miło spędzonego czasu. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wycieczki!

Marcin Pytel, kl. II A

Poprawiony: piątek, 16 grudnia 2016 10:06

Odwiedzin:

Darmowy licznik odwiedzin licznik odwiedzin

(od 18.01.2011)

razem przeciw razom

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.